Eachine RC832 voor 6cm ATV RX

Subforum specifiek voor de bijzonder interessante 5,7GHz band
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

Eachine RC832 voor 6cm ATV RX

Ongelezen bericht door pe1mud »

Hallo ATV freaks :)

Aangezien ik wil beginnen op 6cm met ATV experimentjes, ben ik eens gaan kijken wat er allemaal te koop is. De reden dat ik dit toch post in de hoek zelfbouw zal zometeen duidelijk worden :)

Tjalling wees me op de rasters die toegepast worden, en wist te vertellen dat de meeste 32 kanaals ontvangers de door ons gewenste frequenties kunnen ontvangen. Mooi, op zoek dus! En dat leidde al snel tot de aankoop van een Eachine Boscam RC832.

KLIK HIER

Ik spoel even door, want anders wordt het verhaal zo lang ;)

De 32 kanalen worden door een microcontroller aangestuurd! Dit houdt oa. in dat het RF blikje in SPI mode staat (dit heb ik geverifieerd, en dat is het geval)!

De micro is vermoedelijk een EM78P153A, echter heeft Eachine er de rugnummers af gekrabt. De micro is een OTP. Er moet dus een andere aan.

Het enige jammere van deze ontvanger is dat het audio op 6,5MHz zit, waar voor ATV 6MHz gebruikelijker is.

Maar, dat neemt niet weg dat ik voor deze ontvanger een stukje software ga maken, oude CPU eruit, nieuwe erin. Precies hoe weet ik nog niet.

Ik heb allerlei wilde ideetjes, want het RF blikje heeft ook een RSSI uitgang...... (spectrum monitor).

En natuurlijk willen we voor ATV af kunnen stemmen in stapjes van 1MHz.

Omdat bij mij vermoedelijk de RX de mast in zal gaan, wil ik ook een RS485 aansluiting maken, zodat ik het op afstand kan bedienen en uitlezen.

Ik heb altijd 100+ projecten tegelijk lopen, dus snel gaat dit niet vervolgd worden, maar..... wordt vervolgd!

Groet,
David
.
.
Zendehhh
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

Re: Eachine RC832 voor 6cm ATV RX

Ongelezen bericht door pe1mud »

Hierin staat de SPI beschreven:
RTC6715-DST-001.PDF
Het gebruikte ontvanger IC
(400.14 KiB) 1833 keer gedownload
.
.
Zendehhh
Plaats reactie