Tijdweergave op eigen website

Zendamateurs en PC's. Een veelgebruikte combi, maar ook een combi die vraagt om problemen, hi. Die kun je hier kwijt!
PE2CH

Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door PE2CH »

Op mijn website heb ik een klokje geplaatst die gewoon de tijd aangeeft van je eigen pc.
Het is in gewoon HTML geschreven, net als de gehele website van mij :)

Echter, ik zou graag wensen dat het klokje de actuele UTC-time weergeeft, maar ik kom er niet uit hoe dat voor elkaar te krijgen :confused2:
Wie kan mij op weg helpen?
Gebruikersavatar
PA3HCM
.
.
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jun 2007, 16:01
Locatie: Everdingen
Contacteer:

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door PA3HCM »

Charles,

Ik heb even de broncode bekeken van je pagina, daarin staat o.a. dit stukje Javascript:

Code: Selecteer alles

function startTime() {
    var today=new Date();
    var h=today.getHours();
    var m=today.getMinutes();
    var s=today.getSeconds();
    m = checkTime(m);
    s = checkTime(s);
    document.getElementById('clock').innerHTML = h+":"+m+":"+s;
    var t = setTimeout(function(){startTime()},500);
}
In de derde regel moet je iets toevoegen, die komt er dan zo uit te zien:

Code: Selecteer alles

var h=today.getHours() + today.getTimezoneOffset()/60;
Daarmee zou het moeten werken. Succes!

73,
Ernest PA3HCM
PE2CH

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door PE2CH »

Volgens mij doet die code niets anders dan de tijd van de lokale pc weergeven minus 1 uur...
Of ik moet me sterk vergissen.

Wat ik wens, is dat de tijdweergave gekoppeld is aan een on-line timeserver die in UTC ingesteld is.
Gebruikersavatar
PA3HCM
.
.
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jun 2007, 16:01
Locatie: Everdingen
Contacteer:

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door PA3HCM »

De code gaat er inderdaad van uit dat de instelling van de tijd en tijdzone op de client klopt.

Ik heb geen ervaring met Javascript in combinatie met een externe tijdserver, maar als ik in Google zoek naar "javascript get time server" of "javascript ntp client", dan vind ik wel diverse oplossingen.

Ik begin me wel af te vragen waar je al die moeite voor wilt doen? Er is echt niemand die een website gaat bezoeken om te kijken hoe laat het is, om het simpele feit dat iedereen de actuele tijd gewoon linksboven of linksonder in het scherm heeft staan ;-)
PE2CH

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door PE2CH »

Beschouw het als een gadget, zeg maar.
Wij zijn radio amateurs en we schrijven onze tijden gewoonlijk in UTC en om die reden vind ik dat het klokje op m'n site dan ook de UTC tijd moet tonen. Nee, ik heb niet de illusie dat men op mijn site gaat kijken wat de UTC time is. Wel leuk voor mijzelf :D

Maar kennelijk ben ik een moeilijke weg op gegaan om dat te bereiken. Als het niet gaat, dan laat ik het zoals het nu is.
pb1sam
.
.
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 jun 2011, 12:34

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door pb1sam »

PE2CH

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door PE2CH »

pb1sam schreef:Is dit wat?
http://nl.thetimenow.com/utc/coordinated_universal_time (klik op "Toon op uw website")
Dank voor deze link.
Heb de code een beetje bewerkt om 'm zo te krijgen zoals ik dat wens :yes:

Ik heb nu twee mogelijkheden, maar wat is het beste?
1e: op elke pagina deze code inbrengen, dat is wat ik nu gedaan heb met het huidige klokje.
2e: gebruik maken van het reeds bestaande css-styleblad, maar daar heb ik nog te weinig verstand van.
pb1sam
.
.
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 jun 2011, 12:34

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door pb1sam »

Ik heb zelf helemaal geen verstand van html of css.
Ja, ooit een keer in verdiept.. Heel veel werk om een website in de lucht te krijgen,
en het resultaat was nog niet wat ik wilde, dus ik moest nog meer tijd gaan besteden om een website
in de lucht te krijgen.
Daarom ben ik overgegaan naar een CMS.
Eerst Joomla, maar dat pakket is zo uitgebreid dat het soms zoeken is naar een speld in een hooiberg.
Daarom sinds een paar jaar overgestapt op Wordpress, en hier ben ik heel tevreden over.
Zie http://www.pb1sam.be/
PE2CH

Re: Tijdweergave op eigen website

Ongelezen bericht door PE2CH »

Het nieuwe klokje staat inmiddels op mijn site.
Dank jullie voor de hulpvaardigheid.
Plaats reactie