Logboek conversie

Zendamateurs en PC's. Een veelgebruikte combi, maar ook een combi die vraagt om problemen, hi. Die kun je hier kwijt!
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Logboek conversie

Ongelezen bericht door packetpiet »

Ik vond nog ergens in een la een Cd met logboek files, een aantal in ADIF, dat kun je meestal wel importeren in een logboekprogramma op de PC. :D. Maar er stonden ook nog wat oude verbindingen in, toen ik nog mijn PST call had in 1989.
Deze waren al door een collega omgezet in een EXCEL file: een .xls : komma begrensd.
maar dat kennen de logboekprogramma`s niet.
Ook gebruikelijk is het Cabrillo formaat heb ik gezien.

Lui als ik ben, ben ik op internet op zoek gegaan naar een conversieprogramma van EXCEL naar ADIF.
De meeste, die ik vindt zijn in het Engels en soms te verouderd of te ingewikkeld. Sommige komen niet verder, dan Windows 3.1 of zijn niet bruikbaar op Vista. :crybaby:

Ik houdt u op de hoogte, ik heb er nu een gevonden, die op XP draait. En wel :D Basic log.

Om te beginnen heeft u MS Office of het programma Open Office nodig, de laatste is gratis en daar draai ik mee.
Na het downloaden en uitpakken van de zip file naar het buroblad, klik je op het logo van Basic log.
Bij de vraag "opsporen of uit een lijst kiezen", kies je het laatste, waarin je het programma aanklikt, waarmee je xls leest, dus Office of Open Office.
Bij de laatste wordt CALC geopend. Daarna sla je dit document als eerste op in een map logfiles bijv. aan te maken onder Mijn documenten, een nieuwe map "AMATEUR".
Verder blijkt, dat dit programma bedoeld is om je verbindingen van een LOG op papier in te voeren. Niet wat ik zoek, dus. :oops:

Verder heb ik Logchecker van UU0JC geprobeerd, lijkt ideaal, je kunt zo van Excel importeren, maar ik krijg een foutmelding :?:
Versie: Trial.

73
PE1NJE
Plaats reactie