FT-897D Koop tips?

Mobiele of mobiele-basis sets
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

FT-897D Koop tips?

Ongelezen bericht door pe1mud »

Hallo,

Ik ben weer een beetje bezig om actief te worden op diverse amateur bandjes, en na wat leeswerk en zoekwerk kwam ik er eigenlijk op dat ik wel een FT-897D wil :)

Alleen ben ik uiteraard niet bereid om er 700 euro aan uit te geven....

Heeft er iemand een tip waar dit apparaatje een beetje voordelig te koop is? Of heeft iemand er een te koop?

Tips zijn welkom!

Groet,
David


PS ik heb plaatjes gezien met afgeschermde banaanstekkers op beide outputs (voor HF geen probleem waar je spoelen immers ook op wc rollen maakt) maar op hogere banden is een N-connector toch wel een must. Ik heb ook plaatjes gezien met SO-239 en N... weet iemand hoe dat zit?

PS 2: en hoe herken je de gewone en de D? Er worden er wel eental aangeboden, ze zeggen D maar het staat er niet op?!
Laatst gewijzigd door pe1mud op 18 nov 2010, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
.
.
Zendehhh
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Koop tips?

Ongelezen bericht door fred101 »

Ik heb nog nooit een 897 gezien met banaan bussen als uitgang. Misschien een zelfgemaakte uitgang voor open lijn.
Zover ik weet zit er een SO239 voor HF op en een N voor 2/70.

Over prijzen enz heb ik geen idee, ik ben alleen met het oude spul bezig. Ik heb wel een 897 gehad maar die is dood.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

Re: Koop tips?

Ongelezen bericht door pe1mud »

Ik zei ook "afgeschermde banaan stekker"... ook wel bekend als SO-239...
.
.
Zendehhh
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

Re: Koop tips?

Ongelezen bericht door pe1mud »

Niemand hier een tip?

Enne,... hoe hou je de 897 en 897D uit elkaar? Het schijnt er niet altijd op te staan...

Greetz,
David
.
.
Zendehhh
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: FT-897D Koop tips?

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Hoi David,

De oude 897 (zonder D) is minstens 5 jaar oud en heeft geen DSP en TCXO standaard. De nieuwere D uitvoering dus wel. Verder zijn er geloof ik nog wat minimale veranderingen doorgevoerd in het schema, maar dat zijn maar kleinigheden.
Overigens: zelfs de uitvoering met D heeft dat niet op de sticker of het frontje staan. Daar staat dus nog steeds FT-897 op. Lastig uit elkaar te houden dus, dus zal je af moeten gaan op de specs.

Gewoon gaan voor de D uitvoering. Webwinkels zat: http://www.pe1rqm.nl/links_winkels.php
Of doe hier eens een zoekopdracht: http://www.tweedehands.nl/zendamateur/

De D uitvoering heeft trouwens ook standaard een N connector voor de VHF/UHF aansluiting. Dus als je nog een foto met een PL ziet, is dat de oude. Voor kortegolf is nog wel een PL piratenplug gebruikt.

Nadeel van de 897 is het ietwat ingewikkelde menu. Maar dat is wel wat te vereenvoudigen door wat instellingen anders te zetten. Ik heb 'm ook (ook de D uitvoering), dus als je er eens mee wil spelen kan ik hem meenemen als ik je weer zie.
Bijlagen
Ik heb er de voeding onder gekocht.
Ik heb er de voeding onder gekocht.
Plaats reactie