Hoi Leon,pc1l schreef:Voor Tjalling : mocht je dit lezen : misschien is het een leuke optie om een link_blank voor linken in te bouwen ? Als je dan het plaatje wegklikt ben je toch nog ingelogd op jouw interessant forum .... en kun je gewoon verder gaan. Nu is het zo dat je kennelijk zonder uit te loggen de site kwijt bent, je moet dan helemaal opnieuw beginnen, mede ook om alsnog uit te loggen ?
target="_blank" is niet toegestaan in strict XHTML 1.0 waaruit dit forum is opgebouwd. Dat is geschrapt, omdat ze mensen de keuzemogelijkheid wilden geven (rechter muistoets - openen in nieuw venster). W3.org adviseert om dit bij een link te vermelden. Als je per definitie een link in een nieuw venster opent, hebben mensen niet meer zelf de regie in handen voor wat betreft het gedrag van je browser. Maar nu blijkt alweer, dat dit niet zo'n heel goed idee was. Er zijn maar weinig mensen die stil staan bij het klikken op een hyperlink, of deze in een nieuw venster opent, of niet. Volgens mij (en dat weet ik niet zeker) wordt het in toekomstige versies weer toegstaan om target="_blank" te gebruiken.
Ik kan dat op dit forum niet beinvloeden. Het heeft al langere tijd mijn aandacht.
Overigens; in je bericht gebruikte je ge-hotlinkte afbeeldingen met de bbcode img. Soms worden echter ge-hotlinkte afbeeldingen niet goed weergegeven, bovendien zijn providers van de bronsite er vaak niet erg van gecharmeerd (bandbreedte consumptie bij iedere view op dit forum). Overweeg om de functie "bijlage toevoegen" te gebruiken op dit forum, om de foto's naar mijn server te uploaden. Sinds de serverupdate gaat dat weer een stuk sneller. Met de knop "plaats in bericht" kun je de geuploadde foto's plaatsen tussen de tekst. De kaarten met INF zou je in een ZIP archief kunnen inpakken en die als bijlage aan je bericht koppelen. Dan wordt het gewoon een download en zijn gebruikers niet van dit forum verdwenen.
73 Tjalling
Voorbeeld: