Hoi EAT,
Nou, ik zelf heb geen laptop, maar ik wou graag "compatibel / flexibel" zijn om mensen met wat voor laptop dan ook, of RS232-loze PC, CWTRX snel / makkelijk te kunnen laten zien dmv. aangesloten sleutel. Dus om te laten zien, wat CW/Morse eigenlijk ís
Het proggie heb ik op stick, lekker makkelijk te transporteren, maar ja, zit ik nog met de aansluiting voor de sleutel.
Is zo'n PCMCIA-COM-poort-kaart standaard in laptops? Of moet men die gewoon van buiten inpluggen? Ik zelf ken eigenlijk alleen maar desk-tops van dichtbij, die van mij heeft geloof ik alle maar bestaande aansluitingen (is uit 2000) incl. 2 x USB (modern voor het jaar 2000!).... Heb bij de laptop (eind 2006) van mijn broer gezien dattie alleen nog maar USB-poorten heeft.
Verder hoorde ik, dat er nog aparte software voor nodig zou zijn bij aansluiting/verloopstuk RS232/USB. Diegene die mij dit vertelde kon helaas niets nauwkeurigers hierover zeggen....
Ja, ik dacht, dat ik ook eens een "Oostblok-versie" bij het googelen tegen was gekomen. Ik heb geloof ik een PA-talige of G-talige. Weet dit niet eens precies, alle talen lopen door elkaar heen bij mij met nog DL-taal als 3e

Als je het leuk vindt, kan ik jou mijn versie doormailen.
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things