Hoi hoi,
Ik heb een vraag over stroom wat uit een Taser komt als de gebruiker de trekker overhaald om een mens uit te schakelen.
Ik weet niet of ik in de juiste sub rubriek zit, indien onjuist, vind ik het wel weer terug in de juiste rubriek, neem ik aan.
In mijn jonge jaren leerde ik dat stroom vanaf 220 volt gevaarlijk is en zelfs dodelijk.
Zeker als je 50.000 volt door je heengaat.
Nu hoor en lees ik vaak dat een Agent een Taser kan gebruiken om een verdachte tot staan te brengen en zelfs ermee kan dwingen om de verdachte op de knieën te krijgen.
Als je doordeweeks vanaf 19.00u. op Rtl7 kijkt naar het programma Politie op je hielen, dan zie je dikwijls dat zo'n Agent een Taser gebruikt waaruit electrodendraadjes komen die een spanningsveld van 50.000 volt in een mens lichaam produceerd, desondanks dat er dan zoveel stroom door de mens gaat, waarbij de mens alleen maar tijdelijk verlamd is, verbaasd het mij dat ze niet dood zijn.
Ik zou dan ook graag willen weten hoe het komt dat ondanks 50.000 volt dodelijk is en door je lichaam heengaat indien je geraakt word door zo'n Taser, je het overleefd.?

Je moet ook wel heel wat op je kerfstok hebben voordat ze dat op je afvuren. Het is een oplossing die handig is als de wapenstok of pepperspray niet meer toereikend is, maar waarbij ze nog net niet hoeven te schieten.