door pa3fsy » 09 aug 2009, 16:28
Oke Monika, ja heb ook al vaak met CW naar je geroepen op 3.563Mhz, maar denk dat je meestal op tijden QRV ben dat ik er net
weer niet ben. Heb eergisteravond op 3.575 een tweede QSO na 15 jaar in CW gehad met om PA0HTT en de avond daarvoor
ook nog een CW verbinding met PA3.... ben ik vergeten.
Moet zeggen dat het seinen redelijk goed gaat met zo een 15 woorden per minuut, echter het nemen is wel een stuk
slechter, mis wel zo een 30%, maar leer iedere dag mijn lesjes met G4FON morse programma, en dat gaat me steeds sneller en
beter af, vermoed nog een week of 4 intensief trainen en heb het opnemen weer goed onder de knie, sta versteld hoe snel je na
15 jaar het morse opnemen weer oppakt en dat je het seinen eigenlijk niet verleer.
jammer dat ik zo weinig hoor op HF, ben nu op het /A QTH en heb in de Auto een 2 en 70cm van Alinco in het voertuig
en een 70cm Porto bij, maar ook daar zijn de activiteiten jammer genoeg ook op een laag pitje!
Met weemoed denk ik terug aan de tijd vanv o.a PA0MUS, PA0TMB en PA0TB. Als je eens wist hoe druk het in
de jaren 70 was op de repeaters, daar was geen tussenkomen aan, dat ging vaak 24 uur per dag door.
Ook in de jaren 80 waren veel activiteiten, maar denk door de komst van computer dat daar nu
iedereen op zit, je mag er natuurlijk ook van alles op spuien en er is van alles op te vinden, en je heb'
geen dure antenne installatie nodig om een verbinding te maken met IJSLAND of de USA.
Maar goed, misschien veranderd het ooit of niet meer, de beroeps ZEIL vaart is er tenslotte ook niet meer
en alles draaid gewoon door!
Ga nu ff weer een seinlesje volgen van G4FON en kijk vanavond nog ff op dit forum.
Met vr gr Dirk PA3FSY -.-